Tiedote koronaviruksesta 12.3.

Tämän hetken tiedon mukaan näytökset toteutuvat suunnitellusti. Lue lisää!

Tiedote koronaviruksesta 12.3.

Kouvolan Teatteri seuraa tarkasti koronaviruksen leviämistä Suomessa, ja noudatamme viranomaisohjeita sen leviämisen hallitsemiseksi. Suomen hallituksen 12.3. antaman suosituksen mukaisesti yli 500 hengen yleisötilaisuudet perutaan toukokuun loppuun asti. Kouvolan Teatterin tilaisuudet ovat kokoluokaltaan pienempiä.

Hallituksen tiedotustilaisuudessa linjattiin, että aluehallintovirastot tulevat alueillaan päättämään konkreettiset yleisötapahtumien rajoitukset. Toistaiseksi rajoituksista ei ole päätetty, eikä Kouvolassa ole todettu yhtään vahvistettua koronavirustartuntaa.

Näiden tietojen varassa Kouvolan Teatterin tulevien päivien näytökset toteutuvat suunnitellusti. Suhtaudumme kuitenkin tilanteeseen vakavasti ja seuraamme tilannetta hetki hetkeltä. Olemme valmiudessa peruutuksiin, jos tilanne niin vaatii.

Olemme myös lisänneet toimia, joilla yleisömme ja henkilökuntamme tilat pidetään mahdollisimman puhtaina ja turvallisina.

Hygieniaohjeet teatterin henkilökunnalle ja asiakkaille:

• henkilökuntamme on ohjeistettu pesemään kätensä aina työhön tullessaan ja muutoin työtehtävien edellyttämällä tavalla
  • töihin ei saa tulla sairaana
  • yleisötilat siivotaan huolellisesti ja kosketuspinnat pestään aina myös näytösten välissä
  • vaikka käsien vesipesu on aina paras vaihtoehto, esillä on myös käsidesiä tarpeen tullen
  • katsojien pyydetään peruvan tai siirtävän tuloaan teatteriin, mikäli flunssan oireita ilmenee
  • hyvän yskimishygienian muistaminen peittämällä suu liinalla tai omalla kyynär- tai olkapäällä on huomaavaista muita ihmisiä kohtaan

Peruutusohjeet yksittäisille asiakkaille:

• jos päädyt perumaan tulosi teatteriin, siirrämme liput myöhempään esitykseen tai voit vaihtaa lipun samanarvoiseen lahjakorttiin
  • tarvittaessa palautamme myös rahat, mutta ensisijaisesti suosittelemme lahjakorttia, joka on vuoden voimassa
  • sovi peruutuksesta teatterin lippukassan kanssa ennen esitystä, p. (05) 7400 330

Peruutusohjeet ryhmävastaaville:

• sovi peruutuksesta teatterin ryhmämyynnin kanssa ennen esitystä, p. (05) 7400 300

Jos muutoksia ilmenee, tiedotamme niistä heti ja olemme tarvittaessa suoraan asiakkaisiin yhteydessä.